De wielen van de bus gaan rond en rond

7 oktober 2018 - Bukittinggi, Indonesië

Vandaag een zeer lange busreis. Om 7 uur vertrokken uit ons hotel om vanavond rond 8 uur op onze nieuwe bestemming in Bukittinggi aan te komen. De reisafstand is 303 km. Maar door de smalle wegen vol hobbels, kuilen en tegenliggers gaat het niet snel.

We hebben vandaag als eerste een waterval bezocht. Je kan hier ook zwemmen maar daar hadden wij geen tijd voor. Het is ook badplaats voor de bewoners. Zij wassen zich in dit water. Mmmmm willen we dan nog wel zwemmen?

IMG-20181007-WA0016

Onze volgende stop was bij een kleine kruidentuin. Struiken met cacaobonen, kardemom, kruidnagels, pepertjes, nootmuskaat, vanille en kokosnoten. Hier hebben we onze thee- en koffiestop gehouden.

IMG_3892  IMG_3913

Fotomomentje op weg naar onze lunchlocatie. Er zijn heel veel rijstvelden en nu konden we de bewoners zien werken op het land.

Tine heeft nog een korte wandeling gemaakt door een islamitisch dorp, waar kinderen verblijven tot ca. 15 jaar. Ze krijgen hier 6 dagen in de week les in rekenen en taal en ook onderwijs in de Islam. Alleen in de schoolvakanties gaan ze naar huis.

IMG-20181007-WA0007

We passeren het grensgebied van midden Sumatra en Noord Sumatra. We gaan nu op weg naar de Evenaar.

We hebben de Evenaar overgestoken en daarom een prachtig certificaat gekregen. Gaan we thuis natuurlijk inlijsten. 😉

Ons hotel is prachtig. Morgen weer een dag vol activiteiten maar we vertrekken pas om half negen. Uitslapen dus!

1. Mariël:
    7 oktober 2018
    Wat leuk om jullie zo weer te volgen. Zo te lezen is het weer een prachtige reis!
  2. Linda:
    7 oktober 2018
    Wat leuk om te horen dat jullie al zoveel moois hebben gezien x
  3. Joke ten Bosch:
    7 oktober 2018
    wat mooi om te lezen allemaal leuk hoor!
  4. Saskia:
    7 oktober 2018
    Wat een prachtige foto`s en leuke uitleg! Nog veel plezier verder.

Groeten van
    Saskia
  5. Monique:
    7 oktober 2018
    wat een prachtige beleving hebben jullie weer in de pokkit. echt gaaf,,ook om jullie zo te volgen.
    wel lange dagen maken jullie 😅
    maar morgen heerlijk uitslapen!!!en dat op maandag 😁😀😁😀
  6. Diana:
    7 oktober 2018
    wij zijn net terug uit sri lanka een geweldige ervaring en door dit beleef ik het weer een beetje geniet er samen van
  7. Bennie:
    8 oktober 2018
    Een lange reis maar de moeite waard denken wij .Het is er prachtig ,net Sri Lanka ,maar dat weten jullie toen waren jullie erbij Marja en Tine . Het was genieten samen met jullie . .Vele mooie dagen nog toe gewenst hoor DIKKE KNUFFEL van Bennie en mij ,groetjes. Leuk om te lezen hoor !
  8. Elly van Driest:
    8 oktober 2018
    weer mooie foto's, en al veel gezien, leuk om de reis zo weer te kunnen volgen, groetjes Elly