Voelen ons een Japanner

8 oktober 2018 - Cingkariang, Indonesië

Rare titel, maar voor ons wel heel herkenbaar.

Vandaag was weer een dag vol met bezichtigingen.

Als eerste naar een kratermeer via 44 haarspeldbochten. Een stukje meer gezien, klein stukje gelopen en met de bus weer via de 44 haarspeldbochten omhoog.

Gevolgd door de koffieshop. Wij zaten droog tijdens een goede regenbui.

Busje weer in en doorgereden naar een zilversmid. Prachtig filigraanwerk en na 20 minuten weer het busje in om naar de lunchlocatie te gaan. Hier hebben we ruim de tijd voor.

Weer in het busje naar een kunstenaarsdorp. Eerst een winkel in waar ze prachtige gewaden etc weven. 15 minuten de tijd om te kijken. Doorlopen naar een houtsnijwerker. 15 minuten de tijd.

In de bus terug naar Bukittinggi. Daar hebben we de Sianok vallei bekeken, 15 minuten de tijd.

Weer in de bus om verderop weer uit te stappen om de klokkentoren te zien. 5 minuten om te fotograferen. Lopend een stukje winkelgebied in. Geen tijd om stil te staan. Op naar een dierentuin. Helaas zijn ze niet zo diervriendelijk als bij ons. Binnen ca. 20 minuten al weer lopend over de brug naar fort de Kock. Niets aan en met 5 minuten weer hier weg.

Ons hotel ligt nog geen 500 meter verder op. We zijn het zat. Japanners voelen we ons. Heel Europa gezien in 4 dagen.

Morgen vertrekken we naar Java. Misschien iets meer tijd om te genieten van de pracht die we zien.

We hebben heel veel van Sumatra gezien, misschien een beetje te veel in te weinig tijd. Maar echt klagen doen we niet hoor. Er is ook weinig tijd omdat het om 18.00 uur al donker is.

20181008_170032 20181008_111545iDSC04446 DSC04414  DSC04452

1. Joke ten Bosch:
    8 oktober 2018
    wat een reis ! maar wel geweldig
  2. Sonja en Ed:
    8 oktober 2018
    Jeetje, wel veel gezien, maar jullie moesten er veel voor over hebben 😅Hopelijk vanaf nu weer meer tijd. Geniet ze verder, groetjes
  3. Monique:
    8 oktober 2018
    phoe hee,,,,wat kort tijd....zou ik denk ik wel jammer vinden..maar jullie zien wel heel veel...en nog maar goed dat je alles opschrijft anders weet je niet meer hoe of wat 😎maar wat een avondturen weer 😀😊😄
  4. Corry Huijs:
    8 oktober 2018
    Hé hé en dat noemen ze vakantie. Maar als je op reis bent wil je ook wat zien toch. Leuk dat we met jullie mee mogen reizen al is het dan op papier. Veel plezier nog verder en we kijken uit naar het volgende avontuur.
  5. Mariël:
    8 oktober 2018
    Haha, thuis kun je dan lekker op je gemakje de foto’s bekijken... Maar idd jammer dat je maar zo weinig tijd heb om al dat moois live te bekijken!
  6. Erica:
    9 oktober 2018
    Leuk om je vakantie zó te volgen Tine, nog heel véél plezier met Marja! Groetjes Erica