Heftige ervaring

17 september 2017 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Gisteren hadden we geen internet, dus konden ook niets delen.  Veel te vertellen hadden we niet, want we hadden een zeer lange bustocht, weinig gezien omdat het miezerde. Jullie hebben dus niet veel gemist.

Vandaag een kortere bustocht,  we begonnen met een beetje regen maar in de loop van de ochtend begon het al droog te worden en kwam de zon weer tevoorschijn.

Gestopt voor koffie bij een stadje met de meeste kerken en door naar sint Lucia. Niet dat dit nu iets vreselijk bijzonder is, dus waarom is het onderwerp van vandaag dan 'heftige ervaring' genoemd?  Johannesburg is bekend om de sloppenwijk Soweto maar ook in St. Lucia is er een sloppenwijk. In St. Lucia wonen 1,8 miljoen mensen waarvan 900.000 in de sloppenwijk aldaar. De busrit door de wijk zelf was al heftig maar we hebben daar ook geluncht, trad een lokale band op en hebben we een stukje door de sloppenwijk gewandeld. Je kan waar de mensen wonen geen woning noemen maar een klein, bouwvallig hutje waar ze met diverse familieleden wonen. En daar loop jij dan als toerist rond en besef je je hoe goed wij het hebben. Zij maken zich zorgen of ze wel kunnen eten en wij maken ons meer zorgen om wat we gaan eten.

De foto's spreken voor zich.

IMG_4932

IMG_4941IMG_4928

1. Joke ten Bosch:
    17 september 2017
    ja het is triest verdeed in de wereld. Wat staat er morgen op het program? vast wat moois
  2. Giolita v bergem:
    17 september 2017
    Ja dan zie je je eigenlijk hoe goed wij het hebben en nog steeds klagen
  3. Saskia:
    17 september 2017
    Wel goed dat jullie daar ook komen. Het levert voor de mensen wat verdienste op en jullie zien op een veilige manier hoe de meerderheid dus moet leven.
  4. Linda:
    17 september 2017
    Is idd heel heftig om te zien denk, en wordt je even met de neus op de feiten gedrukt en meer kan je op dat moment helaas niet hoop dat je het een beetje los kan laten sterkte en heel veel plezier moegen
    P.s. fijn je even gesproken te hebben vandaag
  5. Dominique:
    17 september 2017
    hoi lieverds wat ern bijzonder verhaal, is zeker niet eerlijk verdeeld in de wereld. weer prachtige foto's voorbij zien komen. kijken uit naar jullie volgende verslag veel liefs engel en Dominique en kids
  6. Elly van Driest:
    17 september 2017
    Tja, wat moet je hier nou nog op zeggen, triest hoor, de schuurtjes in de tuinen hier in Nederland zijn nog beter, en dat hebben de meesten voor de...luxe....spullen zoals de fiets, trap, of tuinstoelen in te zetten,