Apestreken

24 september 2017 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Wat deze titel inhoudt, vertel ik straks, maar ik begin bij het begin.

Deze ochtend als eerste, via een prachtige route langs de kust, naar de pinguïns geweest. Je ziet er 1, dan de 2 en uiteindelijk zitten er hier meer dan 600. Je gaat via een houten wandelpad een bepaalde route lopen. Overal zie je pinguïns met jongen. Aan het eind van het pad zie je ze op het strand staan en in zee lopen. Gaaf, gaaf, gaaf!

IMG_6151

Na het bezoek aan de pinguïns,  opnieuw de bus in naar Kaap de Goede Hoop. We hadden heel even een korte stop zodat we een foto konden maken met het bord van de Kaap,  als bewijs dat we hier toch echt zijn geweest.

IMG_6203

Door naar boven, om op de top even een broodje te kunnen eten. En nu komt dan eindelijk het onderwerp naar voren. Overal zitten hier bavianen. Deze apen zijn zeer agressief en zeer ondeugend. Eerst kwam een van de bavianen het heren toilet in om vervolgens over te steken naar het dames toilet.  Een van onze medepassagiers had 3 stokbroodjes gekocht, een baviaan kwam langs hollen en nam alle 3 de broodjes mee en begon iets verderop gelijk het eerste broodje op te eten.

IMG_6181

Op de terugweg kwamen we nog 2 x een hele familie bavianen tegen. We mochten wel foto's nemen, maar vanuit de bus want uitstappen mocht niet. Ze zijn gewoonweg te agressief. Maar wel heel apart om ze gewoon rond te zien lopen.

Morgen hebben we een vrije dag, 's avonds een voorstelling en als het weer meewerkt gaan we dinsdag naar Robbeneiland. 's avonds is dan ons vertrek naar Nederland. Dan zit onze vakantie in Zuid-Afrika er weer op.

1. Joke ten Bosch:
    24 september 2017
    wat een avontuur geweldig om dit allemaal mee te maken!! geniet van jullie vrije dag morgen x
  2. Linda:
    24 september 2017
    Super leuk verhaal weer, je kan lezen dat jullie genieten, geniet van jullie laatste daagjes en tot snel xxx
  3. Giolita v bergem:
    24 september 2017
    Wat leuk Tine om dit allemaal mee te maken heel veel plezier nog
  4. Bennie:
    25 september 2017
    Aan jullie verhalen te horen hebben jullie het super leuk ge had is jullie van harte gegund ja tine ik noem jou ook gaat altijd te snel ik wens jullie morgen avond een goeie terug reis toe groetjes ook van riekie
  5. Betty hoff:
    25 september 2017
    Het gaat best wel snel,het zit er alweer bijna op. Nog veel (Kjjjk)plezier en een goede reis terug. Groetjes